تاریخ : پنج شنبه 20 / 7 / 1391
نویسنده : ا ص

 

گرچه بسیاری از افراد می‌دانند رطوبت، دشمن مدارهای الكترونیكی است و سعی می‌كنند در صورت امكان دستگاه‌های الكترونیك را از آن دور نگه دارند، ممكن است به هر دلیل این دستگاه‌ها كه وجودشان دیگر جزئی از زندگی انسان شده باز هم در معرض آسیب ناشی از رطوبت قرار بگیرد. عرق بدن، رطوبت هوا، نوشیدن در كنار این دستگاه‌ها، غفلت‌ها و... مسبب چنین آسیب‌هایی خواهد شد.
اگر در آن شرایط قرار گرفتید اطلاعات پی‌آمده ممكن است راهنمایتان باشد.

از نقش سرعت عمل و دقت غافل نشوید. بلافاصله مدار اصلی انرژی را از وسیله قطع كنید. اگر
موبایل است، حتی بدون خاموش‌كردن از راه فشردن كلید، سریع باتری را درآورید؛ اگر صفحه‌كلید، رایانه است، كابل آن را از ورودی كیس خارج كنید یا در صورتی كه نقطه اتصال كابل خارج از دسترس است، كابل برق رایانه را بكشید؛ اگر لپ‌تاپ است، علاوه بر كشیدن كابل ورودی برق، بسرعت باتری را نیز درآورید. با هر لحظه دیركرد امكان ایجاد یك اتصال حتی كوتاه در مدار و سوختن یا ایجاد اشكال در قسمتی از دستگاه محتمل‌تر می‌شود. دستگاه را برعكس و از طرف صفحه‌كلید روی حوله یا پارچه‌ای قرار دهید، ابتدا آن را روی آن بكشید تا رطوبت و خیسی جذب آن شده، سپس ضرباتی كوتاه، نرم و آرام و آهسته بر پشت آن وارد كنید.

دقت كنید ضربه آسیب بیشتری به دستگاه وارد نكند. دكمه سشوار را روی هوای سرد بگذارید و با حفظ فاصله اجازه دهید باد خنك از منافذ صفحه‌كلید یا مجاری پشتی وارد دستگاه شده، كار تبخیر و خشك‌ كردن رطوبت را سرعت بخشد.
گاهی مایع ریخته شده فقط روی سطح صفحه‌كلید پاشیده شده و جز رطوبت آب، املاح یا مواد دیر خشك‌شونده به همراه نداشته است. برای خشك‌كردن دستگاه در این مواقع نیازی به باز‌كردن اجزای آن نیست.
پس از انجام اعمال ذكر شده، ساعتی بعد می‌توان از دستگاه استفاده كرد، در غیر این صورت باید اقدامات بیشتر و مطمئن‌تری انجام دهید. اگر از طریقه باز‌كردن دستگاه آگاهی دارید، پیچ‌ها را باز كرده یا زبانه‌ها را جدا كنید تا به بُرد صفحه دسترسی پیدا كنید.
با این كار قسمت‌های خیس‌‌ را بهتر و سریع‌تر می‌توان خشك كرد. در غیر این صورت از كسانی كه در این كار تخصص دارند كمك بخواهید.
بخصوص اگر مایع ریخته شده حاوی مواد دیر خشك باشد از روشن‌كردن دستگاه یا اتصال آن به جریان انرژی تا زمان خشك‌كردن و نظافت كامل مدار، خودداری كنید.

در صورت وجود مواد دیر خشك شونده، می‌توان از اسپری‌ها و دستمال‌های مخصوص نظافت مدارهای الكترونیكی یا حتی دستمال‌های مرطوب حاوی نوعی الكل كه در داروخانه‌ها، سوپرماركت‌ها و فروشگاه‌های لوازم الكترونیك عرضه می‌شود برای نظافت بهتر مدار استفاده كرد.
توجه داشته باشید كه حتی قطرات عرق بدن و نم باران هم ممكن است به ایجاد اتصالی و خرابی دستگاه منجر شود.
گوشی‌های موبایل بیشتر در این شرایط قرار می‌گیرد؛ بیشتر دقت كنید.


|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ : پنج شنبه 20 / 7 / 1391
نویسنده : ا ص

 

وقتی یک فلش USB را به کامپیوتر متصل می کنید و روی آن چیزی کپی می کنید، درواقع ممکن است قسمتی از اطلاعات مربوط به این نقل و انتقال داده ها روی RAM کامپیوتر ذخیره شود.
ممکن است در ویندوز هفت یا ویندوز ویستا چراغ چشمک زن فلش خاموش نشود. در صورتی که معمولا در ویندوز XP با Safe to Remove کردن، این چراغ خاموش می شود. یکی از ابزارهای حیاتی یک تکنوگیک فلش مموری است. فلشی که به راحتی ممکن است گم شود یا دو سوته بسوزد. درمورد گم کردن فلش مموری، ما نمی توانیم توصیه خاصی بکنیم به جز اینکه بچه ها مراقب باشید!
اما درمورد سوختن یا نسوختن و جلوگیری از مشکلات سخت افزاری احتمالی می توان به یکی دو نکته اشاره کرد؛ مثلا اینکه وقتی کارتان با فلش مموری تمام شده و می خواهید آن را از کامپیوتر جدا کنید، حتما آن را Safe to Remove کنید.

وقتی یک فلش USB را به کامپیوتر متصل می کنید و روی آن چیزی کپی می کنید، درواقع ممکن است قسمتی از اطلاعات مربوط به این نقل و انتقال داده ها روی RAM کامپیوتر ذخیره شود که با Safe to Remove کردن، شما درواقع به سیستم می گویید دیگر نیازی به اطلاعات روی رم نیست و سیستم با پاک کردن این اطلاعات، اجازه می دهد تا فلش تان را از کامپیوتر جدا کنید.
ممکن است در ویندوز هفت یا ویندوز ویستا چراغ چشمک زن فلش خاموش نشود. در صورتی که معمولا در ویندوز XP با Safe to Remove کردن، این چراغ خاموش می شود. این چراغ اگر در حال چشمک زدن باشد، نشان دهنده این است که سیستم در حال خواندن یا کپی کردن اطلاعات روی فلش است و چراغ ثابت نشان دهنده این است که هیچ اطلاعاتی بین فلش و سیستم رد و بدل نمی شود. پس اگر دیدید که چراغ فلش در حال چشمک زدن است، به هیچ وجه آن را از کامپیوتر جدا نکنید.

البته می توان تنظیماتی را انجام داد تا برای جداکردن فلش کامپیوتر، نیازی به Safe to Remove نباشد. برای این کار My Computer را باز کنید و روی آیکون فلش تان راست کلیک کنید و وارد Properties شوید. در تب Hardware، روی Change Settings کلیک کنید تا وارد پنجره دیگری شوید. در این قسمت اگر تیک Enable write caching on the device را بردارید، دیگر برای جداکردن فلش از کامپیوتر، نیازی به Safe to Remove کردن آن ندارید. با این کار در حقیقت نوشتن و خواندن اطلاعات روی فلش تان با پرفورمنس پایین تری انجام خواهد شد، ولی این افت کیفیت به قدری نامحسوس است که می توان آن را نادیده گرفت و گفت در عمل هیچ تغییری احساس نخواهید کرد.


|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ : دو شنبه 15 / 7 / 1391
نویسنده : ا ص

 

اگر کسی را دیدی

 

که در لبخندت, غمت را دید

 

در سکوتت, حرفهایت را شنید

 

و در خشمت, محبتت را فهمید

 

بدان او بهترین دوستت است...


|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ : جمعه 12 / 7 / 1391
نویسنده : ا ص

در یک تبلغ هوشمندانه که از تمایل انسان برای آگاهی از آنچه که برای او حتی در زمانی که هوشیار نیست،‌ نشأت می گیرد، از مردم دعوت شده است در پروژه ای موسوم به "تجربه هنر خواب" شرکت کنند.

هنر خواب همانطور که از اسمش پیداست تلاشی برای خلق هنر از الگوهای خواب است.

در این پروژه که در پنج هتل از این مجموعه در سه کشور طی یک دوره شش هفته ای انجام خواهد شد، 40 نفر انتخاب می شدند تا خواب یک شب شان به هنر تبدیل شود.

محققان می گویند با استفاده از فناوری های پیشرفته ثبت هنر خواب امکان پذیر است. آنها درون یک تشک 80 حسگر و سنجنده نصب کرده اند که قلب، فشار و صدا را اندازه گیری می کنند.

این داده ها از طریق یک حسگر جمع آوری و با استفاده از WI-FI به یک استودیوی هنری در پاریس فرستاده می شود.

در آنجا یک آلگوریتم این اطلاعات را به یک سری نقاشی ها تبدیل می کند، سپس این نقاشی توسط یک بازوی روباتیک بر روی یک بوم سیاه اعمال می شود.

نتیجه این کار "هنر خواب" و در واقع یک ارائه منحصر به فرد از فعالیت های شبانه افراد خواهد بود.


|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ : جمعه 12 / 7 / 1391
نویسنده : ا ص

شرکت اچ پی تصاویری از رایانه لوحی الیت پد ۹۰۰ خود منتشر کرده و آن را نمونه‌ای از رایانه‌های لوحی تحت ویندوز ۸ دانسته که قرار است مورد استفاده کارکنان کسب و کارهای مختلف قرار گیرند.

شرکت اچ پی از یکی از رایانه‌های لوحی جدید خود رونمایی کرده است که ویژه استفاده در کسب و کارهای تجاری ساخته شده است. این رایانه لوحی مجهز به پردازنده‌های شرکت اینتل است و اچ پی برای ارتقای سطح امنیت آن راهکار‌ها و نرم افزارهای ویژه‌ای بر روی آن نصب کرده است.

براساس این گزارش، رایانه لوحی الیت پد (ElitePad) اچ پی دارای جدید‌ترین پردازنده‌های اتمی شرکت اینتل است که کلاور تریل (clover Trail) نامیده می‌شود.

این پردازنده‌ها به کاربران اجازه می‌دهد از نرم افزارهای کاربردی سازگار با ویندوزهای اکس پی و ۸ بر روی ابزار تحت ویندوز ۸ نیز استفاده کنند. این رایانه لوحی از شکل باریک و شیکی برخوردار است و ضخامت آن از ۰.۳۴ اینج فرا‌تر نمی‌رود. حافظه آن نیز تا ۶۴ گیگابایت قابل ارتقا است.

یکی دیگر از ویژگی‌های البت پد اچ پی این است که قابلیت اتصال به ابزار‌ها و شبکه‌های مختلفی همچون ان اف سی، بلوتوث ۴، شبکه‌های Wi-Fi و ۳G را نیز داراست. اچ پی پورت‌های یو اس بی‌ویژه‌ای را نیز برای این رایانه لوحی تعریف کرده است.

رایانه لوحی الیت پد دارای یک صفحه نمایش ال سی دی ۱۰.۱ اینچی با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است. از آنجا که اچ پی این رایانه لوحی را برای استفاده در کسب و کارهای تجاری عرضه کرده، نیازی ندیده که فناوری صفحه نمایش‌های تمام اچ دی (Full HD) را بدان بیفزاید. این رایانه لوحی دارای دو دوربین جلویی و عقبی نیز هست.

دوربین عقبی آن با کیفیت ۸ مگاپیکسل عسکبرداری می‌کند. دوربین جلویی بیشتر برای فیلم برداری و استفاده در کنفرانس‌های ویدئویی طراحی شده که با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل فیملبرداری می‌کند.

الیت پد اچ پی نیز همانند دیگر محصولات رایانه‌ای این شرکت که برای استفاده در کسب و کارهای مختلف ساخته شده، دارای ابزار مدیریتی و نرم افزارهای امنیتی خاصی است که کاربران به کمک آن‌ها می‌توانند امنیت داده‌ها و فایل‌های خود را افزایش دهند.


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : سه شنبه 9 / 7 / 1391
نویسنده : ا ص

10 دقیقه بعد:

ده قاشق چایخوری شکر وارد بدنتان میشود.میدانید چرا با خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمیشوید؟

چون اسید فسفریک،کمی طعم آنرا میپیرد و شیرینی اش را خنثی میکند...

20 دقیقه بعد:

قند خونتان بالا میرود و به ترشح ناگهانی و یکجای انسولین منجرب می شود.کبدتان شروع میکند به تبدیل قند

به چربی تا قندخون،بیشتر از این بالا نرود.

40 دقیقه بعد:

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده،مردمک هایتان گشاد میشود،فشار خونتان بالا میرود و در پاسخ به این

حالت،کبدتان قند را به داخل جریان خون رها میکند.پیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوک میشود تا از احساس

خواب آلودگی جلوگیری کند.

45 دقیقه بعد:

ترشح دوپامین افزایش پیدا میکند و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد میکنند تحریک میشوند.این

همان میکانیسمی است که در مصرف هروئین به ایجاد سرخوشی منجرب میشود.

60 دقیقه بعد:

اسید فسفریک موجود در نوشابه ،داخل روده کوچک،به کلسیم،منیزیم و روی میچشبد.متابولیسم بدن افزایش

پیدا میکند.میزان بالای قندخون و شیرین کننده های مصنوعی،دفع هر چه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث

می شود.

مدتی بعد تر:

کافئین در نقش یک داروی مدر(ادرارآور)وارد عمل میشود.حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بذن

شود،بیش از پیش از طریق ادرار دفع می شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب،سدیم و دیگر الکترولیت ها نیز از

دست میرود.

... و بالاخره:

کم کم آن غوغایی ک در بدنتان ایجاد شده بود فروکش میکند و نوبت به افت قند میرسد.در این مرحله  یاخیلی

حساس و تحریک پذیر میشوید یا خیلی کرخت و بی حال.حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن

خود کرده بودید،دفع کرده اید؛آبی که میشد به جای اسید و کافئین و شکر،حاوی مواد مفیدی برای بدنتان

باشد.تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین میرود و شما هوس یک نوشابه دیگر می کنید.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : جمعه 6 / 7 / 1391
نویسنده : ا ص

 

یک خانم ۴۵ ساله که یک حمله ی قلبی داشت و در بیمارستان بستری بود
در اتاق جراحی که کم مونده بود مرگ را تجربه کند  فرشته ی مرگ را دید و پرسید:

… آیا وقت من تمام است؟

فرشته ی مرگ( همون عزرائیل خودمون) گفت:نه شما ۴۳ سال و ۲ ماه و ۸ روز دیگه عمر می کنید .

زن بسیار خوشحال شد و از اونجایی که او زمان بیشتری برای زندگی داشت از این رو او تصمیم گرفت که بتواند بیشترین استفاده را از این موقعیت (زندگی) ببرد.
پس خانم تصمیم گرفت در بیمارستان بماند و عملهای زیر را انجام دهد:
کشیدن پوست صورت
جراحی زیبایی بینی، لب، و چانه
تخلیهء چربیها (لیپو ساکشن)
جراحی پلاستیک سینه ها و جمع و جور کردن شکم .
کاشت مو و سفید کردن دندان

بعد از آخرین عملش او از بیمارستان مرخص شد.
هنگام گذشتن از عرض خیابان در راه منزل ناگهان بوسیلهء یک آمبولانس کشته شد .

وقتی با فرشته مرگ روبرو شد او پرسید: من فکر کردم شما فرمودید من ۴۳ سال دیگه فرصت دارم.
چرا شما مرا از زیر آمبولانس بیرون نکشیدید؟

فرشته مرگ جواب داد : اِاِاِا شماییییییید. ای وااای ببخشید… نشناختمتون!!

 

 


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : سه شنبه 2 / 7 / 1391
نویسنده : ا ص

در روز جمعه 21 دسامبر سال2012 یا یک دی ماه سال 1391 در کره زمین چه اتفاقی می افتد ؟

به راستی 21 دسامبر 2012 پایان جهان است؟

 

 

 

می گویند سال 2012 ، یک اتفاق خارق العاده در کره زمین می افتد ؛ البته هنوز هیچ کس از ماهیت واقعی آن خبری ندارد اما هر چه هست ، خبرهای موجود درباره این سال ، اصلا خوشایند نیست. این را ، هم پیشگویان و منجمان قوم مایا می گویند و هم دانشمندان ناسا.در هشدار ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است که میلیونها نفر در سال 2012 بدون برق و در نتیجه بدون غذا و دارو خواهند ماند و تمام یخچالها، تلفنهای همراه و ماهواره ها خاموش می شوند.

 

ناسا در هشداری اعلام کرد که یک توفان خورشیدی که در سال 2012 به زمین می رسد موجب خواهد شد که برق تمام دنیا خاموش شود.

 

به گزارش مهر، در هشدار ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است که میلیونها نفر در سال 2012 بدون برق و در نتیجه بدون غذا و دارو خواهند ماند و تمام یخچالها، تلفنهای همراه و ماهواره ها خاموش می شوند.


از ماه دسامبر فعالیت خورشید به آهستگی روبه افزایش می رود. نیروی مغناطیسی این ستاره هر 11 سال یکبار به نقطه ای می رسد که در آن پیک پدیده های فورانهای خورشیدی و پرتاب تاجهای خورشیدی بزرگ مشاهده می شود. این پدیده ها منجر به آزاد شدن میزان زیادی انرژی و تشعشعات می شود. این فورانها می تواند به زمین نیز برسد و منجر به ایجاد توفانهای ژئومغناطیسی زمین شود.
ستاره شناسان این پدیده ها را از سال 1859 رصد کرده اند. در آن زمان یک توفان ژئومغناطیسی ویژه در خطوط تلگراف اروپا و آمریکا اختلال ایجاد کرد. در ماه می 1921 توفان دیگری بسیاری از خطوط برق و تلفن را در دو سر اقیانوس اطلس خارج از استفاده کرد.


 

در گزارش 132 صفحه ای ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است: "انرژی برق کلید فناوری جامعه مدرن امروزی است و تمام زیرساختها و سرویسها به آن وابسته هستند. اگر توفان سال 1859 امروز اتفاق بیفتد به طور حتم خسارتهای اجتماعی و اقتصادی وسیعی برجای خواهد گذاشت."


 

به گفته دانشمندان ناسا، پیک بعدی این توفانهای خورشیدی بین سالهای 2012 و 2013 خواهد بود که جامعه علمی هنوز بر سر شدت فعالیت خورشید در این دوره جدید به توافق نرسیده اند.

 


نظریه های متفاوتی وجد دارد که در سال 2012 چه اتفاقی می افتد :


 

بخش بزرگی از نوع بشری نابود خواهند شد :

 

 

1- پیش گویی مایا :

 

مایاها قومی بودند که چند هزار سال پیش تو مناطق آمریکای مرکزی زندگی می کردند، البته الان هم از قوم اونها بازماندگانی وجود دارن. حتما معبد زیر رو که متعلق به مایا هست رو دیدید.

 


 

قبل از اینکه وارد مقوله پیش گویی اصلی مایا بشم باید توضیحاتی راجع به قدرت و تمدن این قوم براتون بنویسم.


 

مایا! قومی که هزاران سال پیش معبد و هرمی که در پایین مشاهده می کنید رو با 365 پله ساخته! به تعداد روزهای سال.

 
 
مایا تمامی خسوف ها و کسوف ها را دقیقا تا سال 2012 ثبت کرده و همشون طبق برنامه دارن اتفاق می افتن، مایا چندین هزار سال پیش عدد یک میلیون رو کشف کرده بود، مایا هزاران سال پش تو معابدش تصاویری از سفینه ها و فضانوردان رو روی سنگ ثبت کردن!
مایا آن زمان حتی تعداد روزهای هر سال کره ماه هست محاسبه کرده بود. مایا ها از اورانوس و نپتون اطلاع داشتند، تقویم مایا برای 400 میلیون سال استخراج شده است، سال خورشید و زهره را تا چهار رقم اعشار محاسبه کرده اند.


همه اینها رو به دو دلیل اشاره کردم یکیش اینکه بگم مایا چقدر قدرت محاسباتی و علمی داشته و دوم رو هم تو پی نوشت ها خواهید خوند. حالا بریم سر اصل مطلب، پیشگویی!


پیشگویی می گه: تو 21 دسامبر سال 2012 زندگی روی کره زمین وارد یک دوره جدید می شه. تو چند تا سایت خوندم که این دوره جدید پر از صلح و عشق و آرامش و پیشرفت هست. (مصداق حرف یکی از سیاستمداران آمریکایی که پایان بحران مالی آمریکا رو صلح و آرامش تو دنیا می دونست).
حالا چند تا نظریه دیگه هم هستند که به تفضیل روشون بحث می کنم. یکی از استادان دانشگاه هم اطلاعاتی در این مورد داشت، جالبه که گفت ما به ناسا یه ایمیل فرستادیم و پرسیدیم که آیا سال 2012 اتفاقی تو کهکشان خواهد افتاد؟ ناسا پاسخ داده بود که نارسایی هایی مشاهده می شن ولی نمی تونیم تائید کنیم که این اختلالات آسیبی به زمین می رسونن یا نه!


 

مایاها معتقد بودند که زمین از 5 دوره تشکیل شده، پایان هر دوره یه اتفاق خیلی بد می افته و دوره جدید شروع می شه. جالب اینجاست که 2012 پایان دوره پنجم هست! و ما وارد دوره ششم خواهیم شد، گفته می شه تمدن حاضر از بین خواهد رفت تا دوره ششم شروع بشه

 


 

این کدها درخود قسمتها وقسمتهای زیادی را در مورد یک اتفاق هراسناک خورشیدی درسال2012بیان میکند دانشمندان متفق النظر هستند که هر100 سال یا بیشتر شعله های خورشیدزبانه می کشند و منظومه شمسی را تحت تاثیر خود قرار میدهند.

 

تئوری میگوید که درسال 2012 یک شهاب سنگ باعث انفجار خورشیدی میشود که باعث سوزاندن کره ی زمین میشود.


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید