تاریخ : پنج شنبه 26 / 6 / 1391
نویسنده : ا ص

در چند جمله كوتاه میتوان گفت، سیاهچاله ناحیه ای از فضاست كه مقدار بسیار زیادی جرم در آن تمركز یافته و هیچ شیئی نمی تواند از میدان جاذبه آن خارج شود.از آنجا كه بهترین تیوری جاذبه در حال حاضر تیوری نسبیت عام انیشتن است،در مورد سیاهچاله و جزییاتش باید طبق این تیوری تحقیق و نتیجه گیری كنیم. ابتدا از مفهوم جاذبه و شرایط ساده تر آغاز می كنیم.
فرض كنید روی سطح یك سیاره ایستاده اید. یك سنگ را به سمت بالا پرتاب می كنید. با فرض اینكه آن را خیلی خیلی محكم پرتاب نكرده باشید برای مدتی به سمت بالا حركت می كند و نهایتا شتاب جاذبه باعث می شود به پایین سقوط كند. اما اگر سنگ را به اندازه ی لازم محكم پرتاب كرده باشید می توانید آن را به كل از جاذبه سیاره خارج كنید و سنگ بالا رفتن را تا ابد ادامه خواهد داد. سرعتی كه لازم است تا یك شیی را از حاذبه سیاره خارج كند سرعت فرار یا سرعت گریز نام دارد. همانطور كه انتظار می رود سرعت فرار به جرم سیاره بستگی دارد. اگر سیاره ای جرم زیادی داشته باشد كشش جاذبه آن زیاد خواهد بود و نتیجتا سرعت فرار آن بیشتر خواهد شد. سیاره سبكتر سرعت فرار كمتری خواهد داشت. همچنین سرعت فرار به فاصله از مركز سیاره نیز بستگی دارد. هر چه به مركز سیاره نزدیك تر شویم سرعت فرار نیز بیشتر می شود.
سرعت فرار زمین Km/s 11.2 یا m/h 25000 است. در حالی كه سرعت فرار در ماه فقط Km/s 2.4 یا m/h 5300 است.
حال یك جرم بسیار زیاد را كه در یك ناحیه با شعاع بسیار كوچك تمركز یافته تصور كنید. سرعت فرار چنین ناحیه ای از سرعت نور بیشتر خواهد بود و چون هیچ شییی نمی تواند سریعتر از نور سیر كند پس هیچ شییی نمی تواند از میدان جاذبه چنین ناحیه ای خارج شود ، حتی یك دسته پرتو نور.
ایده تفكر در مورد جرمی چنان چگال كه حتی نور نیز نتواند از آن خارج شود متعلق به لاپلاس در قرن هجدهم است. تقریبا بلافاصله پس از بیان نظریه نسبیت عام توسط انیشتین ، كارل شوارتز شیلد یك راه حل ریاضی برای معادلات تیوری این اجرام كشف كرد و سال ها بعد اشخاصی چون اپنیمر و ولكف واشنایدر در دهه 1930 به طور جدی درباره امكان وجود چنین نواحی در عالم به تحقیق پرداختند. این پژوهشگران نشان دادند، هنگامی كه محتویات سوخت یك ستاره پرجرم به پایان می رسد، نمی تواند در مقابل جاذبه درونی خود مقاومت كند و به صورت یك سیاهچاله در خود فرو می ریزد.
در نسبیت عام جاذبه از عوامل انحراف فضای 4 بعدی است. اشیاء بسیار پرجرم باعث انحرافات محورهای زمان و فضا می شوند در حدی كه قوانین هندسی اعتبار خود را از دست می دهند و به كار نمی آیند. این انحراف در اطراف یك سیاهچاله بسیار چشمگیر است و باعث می شود كه سیاهچاله ها خصوصیات عجیبی داشته باشند. هر سیاهچاله چیزی به نام افق حادثه ( event horizon ) دارد، كه سطحی كروی است و مرز سیاهچاله را مشخص می كند. شما می توانید وارد این افق شوید اما نمی توانید از آن رهایی یابید. در حقیقت وقتی وارد افق شدید محكوم به نزدیك و نزدیك تر شدن به مركز سیاهچاله هستید.
درباره افق می توان این تصور را داشت كه افق جایی است كه در آن سرعت گریز برابر با سرعت نور است. در خارج از افق سرعت گریز كمتر از سرعت نور است. بنا بر این در صورتی كه راكت های شما به اندازه كافی انرژی داشته باشند می توانید از افق دور شوید اما وقتی وارد افق شدید راهی برای خروج ندارید. افق خصوصیات هندسی عجیبی دارد، برای یك ناظر كه فاصله زیادی از سیاهچاله دارد، افق جای خوبی به نظر می رسد كه كروی و ساكن است. اما در صورتیكه به سیاهچاله نزدیك شوید متوجه خواهید شد افق با سرعت بسیار زیاد و یا در حقیقت با سرعت نور به سمت بیرون در حركت است. چون افق با سرعت نور به سمت بیرون گسترش می یابد، پس برای خروج از افق باید سرعتی بیش از سرعت نور داشته باشیم. و چون می دانیم كه نمی توانیم با سرعتی بیش از سرعت نور سیر كنیم پس هیچ گاه نخواهیم توانست از سیاهچاله فرار كنیم.
اگر این مطالب بسیار عجیب به نظر می رسند، نگران نباشید، واقعا عجیب هستند. افق از جهتی ثابت و از جهتی نا پایستار است. این مطلب تا حدی شبیه به داستان آلیس در سرزمین عجایب است. او باید تا جایی كه می توانست سریع حركت می كرد تا می توانست در یك جا بماند.


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : شنبه 21 / 6 / 1391
نویسنده : ا ص


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : چهار شنبه 19 / 6 / 1391
نویسنده : ا ص

نیش این زنبور ترسناک 6 میلی متر طول دارد و دارای مواد شیمیایی است که می تواند گوشت انسان را در خود حل کرده و متلاشی کند. این حشره سالانه موجب مرگ 40 نفر در ژاپن می شود که بر اثر حساسیت به نیش آن جان خود را از دست می دهند.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ : یک شنبه 17 / 6 / 1391
نویسنده : ا ص

به تازگی دستگاه کوچکی برای نصب بر روی گوشی آی‌فون ارایه شده که شامل سه لنز است و امکان عکسبرداری را به شکل حرفه ای برای کاربران فراهم می کند.

لنز ارایه شده برای گوشی آی‌فون Olloclip نام دارد و شامل سه نوع لنز است.
لنز Olloclip که به سرعت و سهولت بر روی گوشی نصب می شود، امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد که از آن جمله می توان به لنز ماکرو، واید و چشم ماهی می توان اشاره کرد.

لنز واید در این دستگاه فاصله کانونی را از قطر سطح حساس عکاسی (نگاتیو یا سنسور) کوتاه تر می کند. این لنز زاویهٔ دید بازی را در اختیار عکاس قرار می‌دهد و از پرمصرف ترین لنزها نزد عکاسان به شمار می رود و برای عکاسی منظره و عکاسی معماری استفاده می‌شود. این لنز در مکان‌هایی که امکان عقب رفتن عکاس برای قرار گرفتن تمام سوژه مورد نظر در کادر نباشد کاربرد مناسبی دارد و با استفاده از آن می‌توان فضای بیشتری را در عکس جای داد.

لنز ماکرو این دستگاه هم علاوه بر داشتن همهٔ مشخصات لنزهای معمولی، امکان زوم کردن در فاصله‌های کم و قابلیت بزرگنمایی اشیا را دارد. این لنز بزرگنمایی برابر با اندازه واقعی سوژه در فاصلهٔ خاصی ایجاد می‌کنند. از این لنز جهت عکسبرداری از اشیای کوچکی که قصد بزرگنمایی آنها باشد و یا موجوداتی همچون حشرات که امکان نزدیک شدن به آنها نیست، استفاده می‌شود.

لنز چشم ماهی ارایه شده در این دستگاه، حداکثر زاویه دید را به بیننده می‌دهد. فاصله کانونی این لنز بین ۶ تا ۱۶ میلیمتر است. دلیل نام گذاری این لنز، شباهت آنها به چشم ماهی و محدب بودن عدسی بیرونی آن است. هرچه محدب بودن این عدسی بیشتر باشد زاویه دید، بازتر و انحنای خطوط بیشتر خواهد بود. عکس حاصل از این لنزها به شکل دایره وار است و از این لنز برای ایجاد جلوه‌های ویژه تصویری استفاده می شود.


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ : یک شنبه 17 / 6 / 1391
نویسنده : ا ص

تا کنون از خود پرسیده اید ابداع کننده اینترنت چه کسی است؟ شاید به دانشمندان و شرکت های تجاری مهمی فکر کرده باشید اما اکنون دو دانشمند دانشگاه استنفورد مدعی اند ابداع کننده اینترنت یک شش پا، شاخکدار ، کوچک و بسیار سخت کوش است .

دبورا گوردون استاد زیست شناسی و بالاجی پراباکار استاد علوم رایانه می گویند مورچه های قرمز خرمن چین از همان پروتکل کنترل انتقال (TCP) در انتقال غذا بهره مندند که کاربران اینترنت برای مدیریت انتقال داده استفاده می کنند. محققان این ارتباط مورچه ای را “Anternet ”خوانده اند.

تصویر رایج از یک کلونی مورچه ای نوعی دیکتاتوری شدید است که هر آن مورچه به یک عمر انظباط و سختگیری محکوم می شود، این استعاره زیبایی است اما واقعیت چیز دیگری است. درحقیقت در یک کلونی مورچه ای هیچ کس مسئول چیزی نیست. درست است که یک ملکه وجود دارد اما او هیچ کاری به جز تخم گذاری انجام نمی دهد.

در مورد بقیه مورچه ها باید گفت هیچ کس تصمیم گیری نمی کند، هیچ کس به دیگری نمی گوید چه بکند و هیچ ناظری در کار نیست. این امر سئوال برانگیز است، چگونه همه می دانند چه کار باید انجام دهند.

پاسخ این است که مانند رایانه ها مورچه ها از الگوریتم استفاده می کنند آنها یک مجموعه ساده از قوانین را دنبال می کنند که به هر مورچه می گوید :"اگر چنین اتفاقی روی داد این کار را انجام بده."

به عنوان مثال هر روز صبح مورچه های خرمن چین برای جستجوی غذا به بیرون از لانه می روند. اگر هیچ یک و یا تعداد اندکی از مورچه های گشت زن به لانه بازگشتند مورچه های علوفه بر که غذاها را جمع آوری می کنند در کلونی باقی می مانند.

با این حال اگر تعداد زیادی از مورچه های گشت زن بازگشتند مورچه های علوفه بر کلونی را ترک کرده و رد و اثر شیمیایی بازمانده از مورچه های گشت زن را برای رسیدن به غذا دنبال می کنند.

وسوسه انگیز است که بگوییم مورچه های علوفه بر "می دانند" غذا وجود دارد اما این امر درست نیست. مورچه های علوفه بر هیچ چیز نمی دانند. آنها به سادگی و کورکورانه از دستورالعملی که به آنها می گوید چگونه به آنچه که با آن رو به رو می شوند واکنش نشان دهند، اطاعت می کنند.

محققان چندین دهه است که می دانند مورچه ها از الگوریتم استفاده می کنند. از این الگوریتم ها در علوم رایانه به عنوان مدلی برای بهینه سازی عملیات استفاده می شود.

گوردون که 20 سال است مورچه ها را مطالعه می کند زمانی را که مورچه های خرمن چین مورچه های علوفه بر را بیرون می فرستند بررسی کرد . وی به یک الگوی رفتاری خاص برخورد و توانست با همکاری پراباکار از این راز پرده بردارد.

پراباکار گفت: این ارتباط درست مانند این است که پروتکل های اینترنتی کشف می کنند چه میزان پهن باند برای انتقال یک فایل در دسترس است.

این الگوریتمی که مورچه ها استفاده می کنند برای کشف اینکه چه میزان غذا در دسترس است درست مانند الگوریتمی است که برای پروتکل کنترل انتقال داده استفاده می شود.

الگوریتم پروتکل انتقال داده کنترل کننده چگونگی رفتار اینترنت با داده ها است.

یک رایانه فایل را به مجموعه از بسته ها تقسیم می کند. اینها به رایانه دیگر ارسال می شوند که یک پیام تایید برای هر بسته دریافت شده ، بازگردانده می شود. اگر این پیام های تایید بسیار کند برسند سرعت رایانه انتقال دهنده کاهش می یابد. اما اگر این پیام ها سریع برسد سرعت نیز بالا می رود.

مورچه های خرمن چین نیز به همین شیوه عمل می کنند. یک مورچه گشت زن به کلونی باز نمی گردد تا زمانی که غذا بیابد. اگر تعداد زیادی از این مورچه ها غذا بیابند با سرعت بیشتر باز می گردند و مورچه های علوفه بر بیشتری برای حمل غذا به بیرون از کلونی می روند.

با این حال اگر تعداد کمی از این مورچه ها بازگردند مورچه های کمتری نیز کلونی را ترک می کنند.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : پنج شنبه 9 / 6 / 1391
نویسنده : ا ص

اپل درحال تولید نسخه 13.3 اینچی مک بوک پرو است که این به معنای تسهیل حمل و نقل و قیمت پایین تر این رایانه های قابل حمل در مقایسه با نسخه های کنونی 15 اینچی آن است.

تولید صفحه نمایش 13.3 اینچی مک بوک پرو که قسمت اعظم رایانه های قابل حمل اپل را دربرمی گیرد، آغاز شده است.

مک‌بوک پرو (به انگلیسی: MacBook Pro) رده‌ای از رایانه‌های مکینتاش قابل حمل از شرکت اپل است که برای بازار کاربران حرفه‌ای طراحی شده و در بالاترین رده از خانواده مک‌بوک قرار دارد.

تولید این صفحه نمایش با تراکم پیکسل 2560 در 1600 آغاز شده و در نهایت صفحه نمایش آن از 15 اینچ به 13.3 اینچ کاهش می یابد.
براساس اظهارات ریچارد شیم از تحلیل گران DisplaySearch، شرکتهای سامسونگ، ال جی و شارپ نیز درحال ساخت صفحات نمایش جدید هستند.

شیم اظهار داشت که انتظار می رود حجم تولید این محصول در مقایسه با صفحه نمایش رتینای 15.4 مک بوک پرو به طور قابل توجهی بیشتر باشد.

درحالیکه تولید مک بوک پرو 15.4 اینجی تنها چند صد هزار دستگاه است انتظار می رود که تولید صفحه نمایش جدید به یک تا دو میلیون دستگاه برسد.

این درحالی است که براساس اظهارات شیم ، این حجم به نرخ سوددهی این محصول بستگی دارد و تولید کننده باید بررسی کند که چه مقدار از سود آن باز می گردد اگر سود مناسب باشد در آن صورت تولید آن افزایش می یابد.

یکی از ویژگهای صفحه نمایش رتینای شرکت اپل این است که تعداد قابل توجهی از پیکسلها را در یک فضای کوچک جای داده است. درحال حاضر صفحه نمایش رتینای مک بوک پرو دارای تراکم پیکسل 2880 در 1800 است که این میزان بسیار بیشتر از چیزی است که سازندگان لپ تاپها می توانند در صفحه نمایش ارائه کنند.

احتمالا یکی از جذاب ترین بخش مک بوک پروها با صفحه نمایش رتینای 13.3 اینچی قیمت آن خواهد بود که گفته می شود این مبلغ کمتر از 2.199 دلار خواهد بود؛ چرا که این قیمت، مبلغ پایه مدل 15.4 اینچی است.

از آنجا که تولید این محصول آغاز شده است، این احتمال وجود دارد که مک بوک پرو 13.3 اینچی پاییز امسال وارد بازار شود.

مک بوک پرو (MacBook Pro) برای اولین بار در ژانویه 2006 توسط استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل معرفی شد و بلافاصله پیش خرید آن برای تحویل در اواسط ماه فوریه در سایت اپل آغاز شد. این رایانه ها جانشینی برای مدل‌های سری پاوربوک G4 محسوب می ‌شود، همچنین اولین لپ ‌تاپ مکینتاش است که توسط پردازنده های دو هسته ای شرکت اینتل پشتیبانی شده است.

نسل دوم این رایانه‌های قابل‌حمل در اکتبر 2008 معرفی شد و پس از آن در سال‌های 2009 تا 2012 تکامل یافت و حتی در اواسط سال 2010 حضور پردازنده‌های چهارهسته‌ای اینتل یعنی از سری core i7 نیز در مک ‌بوک پرو به آن قدرت داد.

نسل سوم مک ‌بوک در ژوئن 2012 طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل معرفی شد و از جمله ویژگی‌های جدید آن برخورداری از صفحه نمایش رتینا با وضوح بالای 2880 در 1800 است.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : چهار شنبه 3 / 6 / 1391
نویسنده : ا ص

شرکت‌های تکنولوژی معمولا به‌عنوان شرکت‌هایی که روند رشد سریعی دارند در فضای صنعتی و تجاری شناخته می‌شوند. در حقیقت این شرکت‌ها به خاطر ذات فعالیتشان که به روز و همراه با تغییرات جهان است، معمولا روند رو به رشدی را طی می‌کنند. حتی در شرایط بحران‌های مختلف اقتصادی هم شرکت‌های تکنولوژی خیلی زودتر از شرکت‌های فعال در صنایع دیگر روند بهبود را از سر گرفته و دوباره به روزهای سودآوری بازگشتند.
در این میان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی که در سیلیکون ولی یا همان دره تکنولوژی جمع شده‌اند معمولا نبض فناوری روز دنیا را در دستشان دارند و به این دلیل کارشناسان معتقدند که رشد یا رکود این شرکت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده رشد یا رکود کل صنعت تکنولوژی جهان باشد.

این شرکت‌ها که بخش قابل توجهی از رشد صنعتی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارند، تاثیر قابل توجهی بر کار شرکت‌های تکنولوژی در کشورهای دیگر جهان هم دارند. با این اوصاف است که موسسات تحقیقاتی معمولا روند رشد شرکت‌های بزرگ را دنبال می‌کنند.
در همین راستا موسسه تحقیقاتی Statista به بررسی و مقایسه میزان رشد سالانه درآمد شرکت‌های منتخب فعال در این زمینه در نیمه اول سال 2012 پرداخته و نتایجی را منتشر کرده است که می‌تواند جالب توجه باشد.

در میان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی که اغلبشان رشد سالانه مثبتی را در نیمه اول امسال تجربه کرده‌اند، شرکت LinkedIn که در واقع یک شبکه اجتماعی برای کاربران حرفه‌ای در مشاغل مختلف است رشد سالانه 94 درصدی را در شش ماه اول امسال برای خودش به ثبت رسانده است. این روند رشد LinkedIn را حتی بالاتر از شرکت اپل که ارزشمندترین شرکت در سرتاسر جهان است، قرار داده است. بعد از LinkedIn شرکت اپل با رشد سالانه 39 درصدی و اختلاف قابل توجهی در جایگاه دوم قرار دارد.

رتبه سوم اما با اختلاف تنها یک درصدی به بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهانی یعنی فیس‌بوک تعلق دارد. در این میان غول نرم‌افزاری جهان یعنی مایکروسافت توانسته در نیمه اول سال 2012 رشد سالانه 5 درصدی را برای خودش به ثبت برساند و به این ترتیب رتبه دهم این فهرست را به خودش اختصاص بدهد.


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ : سه شنبه 26 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

 

 چه مهمانان بی دردسری هستند مردگان
نه به دستی ظرفی را چرك می كنند
نه به حرفی دلی را آلوده
تنها به شمعی قانعند
و اندكی سكوت...
اشعار حسین پناهی, شعر ابله, شعرهای زیبا و خواندنی
جاودانگی عشق
به آتش نگاهش
اعتماد نکن !
لمس نکن !
به جهتی بگریز که بادها خالی از عطر اویند،
به سرزمینی بی رنگ !
بی بو و ساکت
آری،
 بگریز و پشت ابدیت مرگ پنهان شو !
اگر خواستار جاودانگی عشقی
 
اشعار حسین پناهی, شعر ابله, شعرهای زیبا و خواندنی
شعر ابله
سنگ اندیشه به افلاک مزن دیوانه
چونکه انسانی و از تیره سرتاسانی
زهره گوید که شعور همه آفاقی تو
مور داند که تو بر حافظه اش حیرانی
در ره عشق دهی هم سر و هم سامان را
چون به معشوقه رسی بی سر و بی سامانی
راز در دیده نهان داری و باز از پی راز
کشتی دیده به طوفان خطر میرانی
مست از هندسه ی روشن خویشی مستی
پشت در آینه در آینه سرگردانی
بس کن ای دل که در این بزم خرابات شعور
هر کس از شعر تو دارد به بغل دیوانی
لب به اسرار فروبند و میندیش به راز
ور نه از قافله مور و ملخ درمانی

 


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : دو شنبه 21 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

آیا در رؤیاهایتان ، سبکبالی و لذت پرواز روح را احساس کرده اید ؟
شب قدر، رؤیایی است که به حقیقت می پیوندد . . .
التماس دعا
 ***********اس ام اس شب قدر********
آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است
یا رب این تاثیر دولت در کدامین کوکب است
تا به گیسوی تو دست ناسزایان کم رسد
هر دلی از حلقه ای در ذکر یا رب یا رب است . . .
***********اس ام اس شب قدر***********

شب قدر است و قدر آن بدانیم /  نماز و جوشن و قرآن بخوانیم
 به درگاه خدا غفران و توبه /  به شرطی که سر پیمان بمانیم . . .
***********اس ام اس شب قدر***********

امشب به عشق حیدر ، ما را ببخش یکسر / جان حسین و زینب ، بر ما بده پناهی
آخر به بیت زینب ، بیمار دارم امشب / از ما مگیر او را ، جان حسن الهی . . .
***********اس ام اس شب قدر***********

با اینکه بد سرشتم با توست سرنوشتم  / دانم که در به رویم وا می‏کنی به آهی
ای نازنین نگارا تغییر ده قضا را / گر تو نمی ‏پسندی تقدیر کن نگاهی . . .
التماس دعای ویژه
***********اس ام اس شب قدر***********

شب قدر، شب نیایش و شب بارش چشم های خاکیان بر شما آسمانیان مبارک باد
و التماس دعا در لحظات قشنگ خلوتتان . . .
***********اس ام اس شب قدر***********

شب قدر است و طی شد نامه هجر
سلام فیه حتی مطلع الفجر . . .
التماس دعا
***********اس ام اس شب قدر***********

آه امشب لیلةُ القدرِ خداست / ذکر یا رب یا رب و وِرد و دعاست
گاهِ استغفار و دلْ لرزیدن است / گاه توبه، گاهِ آمرزیدن است
گاهِ عجز و التماس و هم نیاز / رو به درگاه حکیم چاره ساز . . .
***********اس ام اس شب قدر***********

تنگ غروب و ساحلِ شور و نوای  شب قدر
شکسته کشتی دلم، به ناله های  شب قدر
بر پرِ سجاده‌ی دل، گره نشسته، وا نما
ای گل سجاده نشین، به یک دعای  شب قدر . . .
***********اس ام اس شب قدر***********

بــگذار تا بمیرم در این شب الـــهی /  ورنه دوباره آرم رو روی رو ســیاهی
چون رو کنم به توبه، سازم نوا و ندبه /  چــندان که باز گردم گیرم ره تباهی
***********اس ام اس شب قدر***********

چون رو کنم به احیاء، دل زنده گردم اما / دل مرده می‏شوم باز با غمزه گناهی
گرچه به ماه غفران بسته است دست شیطان / بدتر بود ز ابلیس این نفس گاه گاهی
التماس دعا
***********اس ام اس شب قدر***********

این من و حجم شب و دستان خالی و خدا
آسمانی تیره و اشک و سکوت و انزوا
 ناله های جانگدازو گریه و امن یجیب
قبله و قلب و جوارج جملگی غرق دعا
 التماس دعا
***********اس ام اس شب قدر***********

فرشته ها در  شب قدر برای آزادی انسانها از دستان شیطان
و بخشش معاصی وبردن آنها به ملکوت مسابقه داده و منتظر ندای بنده های خدا هستند.
مرا دعا کنید
***********اس ام اس شب قدر***********

لیلةُ القدر است بس والا تبار / یک شب است و خیرش افزون از شمار
یک شب و آبی ترین شب های سال /  عاشقان گیرند در آن پَرّ و بال
تا به باغ سبز عرفان پَر زنند  /   تا طلوع صبحِ قرآن پَر زنند
***********اس ام اس شب قدر***********

سبدی دارم در دست ، می روم سوی خدا
یا علی می گویم ، می روم تا درگه نور و امید
تا به جایی که ملک ره نبرد ، می روم سوی خدا
سوی حق
سوی اُمید
***********اس ام اس شب قدر***********

آری امشب لیلة القدرِ خداست / گاه معراج شکوه افزای ماست
گاهِ مولا گفتن و یادِ علی(ع) /  زاده بیتِ خدا، اوّل ولّی
هر هر حق داده از کف تاب او /  هم نخستین کشته محراب، او . . .
***********اس ام اس شب قدر***********

ای قدْر بیا دل مرا گلشن کن / سرشار ز یاس و مریم و آوْشَن کن
در ظلمت شب روح و مَلَک چون بینم؟ / ای قدر بیا شب مرا روشن کن . . .
التماس دعا
***********اس ام اس شب قدر***********

ای کاش تا توانم بر عهد خود بمانم / شرمنده ‏ام ز مهدی وز درگهت الهی
تا در کفت اسیرم قرآن به سر بگیرم / چون بگذرم ز قرآن اُفتم به کوره راهی
***********اس ام اس شب قدر***********

در این شب جدایی در کوی آشنایی
هستم چنان گدایی در کوی پادشاهی
التماس دعا


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : دو شنبه 21 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

وضعیت سلامت خوب معمولاً در ظاهر جوان و جذاب نمودار می‌شود. به همین دلیل ممکن است پیری و استرس را برای خطوط چهره، ناخن‌های بدنما یا ریزش موی خود مقصر بدانید، درحالیکه در واقعیت این اشکالات می‌توانند نشان دهنده مشکلات پنهان سلامتی باشند. بیماری همیشه با یک زمزمه شروع می‌شود و بعد به حرف زدن تبدیل می‌شود و اگر توجه نکنید شروع به داد زدن می‌کند و آنوقت است که دیگر مبتلا شده‌اید.

در زیر به 15 نشانه جسمی که می‌تواند نشاندهنده مشکلی پنهان در زیر پوست بدنتان باشد، اشاره می‌کنیم.

تورم پاها

کفش‌هایتان برایتان تنگ می‌شود؟ خیلی مشکلات، مثل رگ به رگ شدن، آسیب دیدگی و عفونت ممکن است باعث باد کردن پاها و قوزک پا شود. بارداری، چاقی و برخی داروها نیز موجب احتباس آب در اندام‌‌های تحتانی بدن شوند.

برخی بیماری‌ها نیز همینطور هستند. خیلی از آنهایی که به نارسایی قلبی مبتلا هستند نیز بخاطر عملکرد ضعیف قلب در پمپاژ خون دچار احتباس آب می‌شوند. ورم کردن ران‌ها، پاها و قوزک پا یکی از نشانه‌های متداول این مشکل است.

خستگی چشم‌ها



ورم کردن و سیاه شدن زیر چشم معمولاً یکی از متداول‌ترین نشانه‌های کم‌خوابی است اما اگر به اندازه‌ کافی می‌خوابید و بااینحال این مشکل را دارید، بد نیست نگاهی به رژیم‌غذاییتان بیندازید.

ورم کردن و پف کردن چشم با ایجاد اب در پوست نازک و شُل زیر پلک پایین چشم ایجاد می‌شود. خیلی چیزها—از آلرژی گفته تا گریه—می‌تواند موجب جمع شدن آب و مایعات در آن ناحیه شود اما یکی از اصلی‌ترین متهمان این مشکل خوردن نمک زیاد است. غذاهای پُر سدیم احتباس آب را در طول بدن زیاد کرده و ناحیه حساس زیر چشم نیز از این قضیه مستثنی نیست.

خشکی پوست

هر کسی هر از گاه دچار خشکی پوست می‌شود. این مشکل معمولاً مسئله‌ای جزئی است که در هوای زمستانی یا دوش‌های آب داغ ایجاد می‌شود اما در برخی موارد می‌تواند نشانه کم‌آبی بدن یا مشکلات جدی سلامتی باشد. مثلاً کم‌کاری تیروئید و دیابت هر دو و همچنین کمبود برخی موادمغذی که در اثر رژیم‌غذایی ضعیف یا اختلالات غذایی ایجاد می‌شود، می‌توانند رطوبت را از پوست شما بگیرند.

تصلب شراین که هم باریک شدن رگ‌های خونی است که منجر به بیماری قلبی می‌شود می‌تواند بر پوست نیز اثر بگذارد—مخصوصاً در ناحیه پاها، ران‌ها و ساق پا. اگر رگ‌های خونی باریک که خون را اندام‌های تحتانی بدن می‌رساند بسته شوند، پوست از اکسیژن محروم شده و تکه‌هایی خشکی روی آن ایجاد می‌شود.

موی بدن

رشد موها در جاهایی از بدن که دوست ندارید باعث آزار است اما می‌تواند نشانه یک مشکل جدی‌تر هم باشد.

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)، یکی از دلایل افزایش رشد مو در زنان می‌تواند موجب ناباروری و قاعدگی نامنظم یا فقدان قاعدگی شود. بیش از 70% از زنان مبتلا به این بیماری دچار رشد بیش‌ازاندازه مو هستند که معمولاً روی صورت، سینه‌ها، شکم، کمر، دست‌ها و پاها نمودار می‌شود.

 


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید